čtvrtek 7. května 2020

Anastassiya Manakova 07.05.2020

Dobrý den, chtěla bych Vám ukázat rozpracovanost projektu části Střekova v Ústí nad Lábem.
Od minulé konzultace jsem se snažila přehodnotit svůj přístup k návrhu. A první věc, nad kterou jsem zamyslela byli mosty, které spojuji Střekov a Ústí nad Lábem. Že bylo by dobře zkusit spojit mosty mezi sebou navzájem pomoci 
ul. Varšavská, podél které se nachází hlavní objekty této části Střekova (pošta, činoherní studio, úřad, obchodní akademie) a pomocí ul. Národního odboje, kterou uvidíte hned jak půjdete z hlavního nádraží přes most Edvarda Beneše.






















A dostávám k problému: křižovatka Varšavská - Národního odboje. Teď ul. Národního odboje rozděluje Varšavskou na dvě části. Chci tyto ulice propojit a tím umožnit přístup pro auta a peší chodce.
















A jedním z hlavních cílů mého návrhu je zástavba na doposud prázdných pozemcích podél ulic Varšavská, Národního odboje, Kramoly, Mánesová, Hviezdoslavová, Děčínská. Toto území má obrovský potenciál, je velmi hodnotné, kterému doposud nebyla věnovaná adekvátní peče. 


Nová zástavba navazuje na současný rastr města. A kvůli propojení Střekova mí vychází rozdělení parteru na "živý" a "tichý"

























Podél ul. Varšavská jsem se rozhodla zvětšit odstup navržených objektů pro vytváření nového atraktivního veřejného prostoru pro chodce.




























křižovatka Děčínská - Národního odboje















Co budu mít v parteru? 
"živý" parter: supermarket, restaurace/kavárna, maloobchody.
"tichý" parter: kanceláře k pronájmu.



Parter - hlavní komunikační jádra:













































Parter - umístění supermarketu(poblíž autobusové zástavky)







































Parter - umístění maloobchodů/restaurace/kavárna:






































Parter - umístění kanceláři:







































2. np - umístění kanceláři(nad živým parterem)






































2. np - umístění bytů (a ostatní NP celé - byty)










































Parkování je v podzemí, pod každým objektem. vjezdy vždycky vedle průjezdů, rampa začíná až uvnitř.


Hmotové 3D pohledy: (chtěla jsem zkusit variantu, když nejbližší k mostu Edvarda Beneše blok je výškově zarovnaný s krajským soudem)



Pohled na ul. Národního odboje (na závod).






Pohled na ul. Varšavská 


rozpracovaná situace  

Děkují předem za připomínky, Anastassiya Manakova.


1 komentář:

  1. Skvěle. Uvažujete, že každý blok bude navrhován najednou - z ruky? jak má kolega, nebude to rozděleno na jednotlivé domy v bloku, ok. Měla jste obdobný příspěvek i jako Vaši referenci. Teď se ale pusťte do těch jednotlivých bloků. Pak budou bloky působit, jaké budou mít měřítko, jaké otvory, z jakých materiálů, co pro ně bude pro Vás nejdůležitější, čím budou inspirovány, jak budou provázané s kontextem. To vše od ruky - pohledy na fasády, na vnitroblok, jaké bude objemové řešení - budou tam nějaké věže, ustouplá patra. Pokud jde o základní půdorysná schemata - základ asi bude, že přízemí a patro(?) služby, obchody, pak někde administrativy, byty - takto to rozvržené máte, ale musíte vše začít dotahovat. Urbanismus máte založen dobře - otázka zda blok hned vedle soudu má mít stejnou velikost, ale - je to možné - musíte vše uhájit a uhrát v rovině bloku - domu. O.

    OdpovědětVymazat