Prosím využívejte konzultace v rámci MS TEAMS, podle rozvrhu v konzultačního hodinách ateliéru.
přihlašovací údaje: USERNAME@cvut.cz
heslo: DTTO KOS
Zapisujte se do excel pořadníku, který je v rámci teamu založen. Dnes využili, myslím velmi dobře, dva studenti, od příštího týdne jedeme na ostro, věřím, že se podaří připojit i kolegu Stempela, který byl do dneška bohužel bez kvalitního připojení. Harmonogram AR se asi prodlužovat nebudeme, učíme distančně :-)
Tento blog v kombinaci s videohovory slouží pro ateliérové konzultace po dobu karantény. Doufáme, že se nám takto podaří kompenzovat nenmožnost osobních setkání ve škole. Budeme se pokoušet tento způsob práce postupně vylepšovat. V případě nejasností pište, volejte. (Concept, implementation, managenent of this blog is done by Ondřej Beneš.)
čtvrtek 19. března 2020
Petra Sobočíková 19.03.20
Dobrý den,
od poslední konzultace jsem se snažila (a bude třeba v tom
dále pokračovat) najít ideální rozvržení konstrukčního systému s ohledem na
parkování a samozřejmě uspořádání bytů se zachováním přístupů do jednotlivých
sekcí domů dle prvotní rozvahy.
SITUACE:
patro 3 - BYTY:
A/ První variantou, která je taková velmi surová (a skoro se
ji tu stydím nahrát) a byla spíš pro můj odhad a představu a prostorových
možnostech jsem zkusila systém 6x3x6 s vloženým středním traktem se
schodištěm. V tomto případě je tedy vertikální komunikace schovaná uvnitř
dispozice a funguje geometrií pro všechny 4 vchody stejně. Nevýhodu vidím v tomto
řešení primárně v omezené možnosti vytvářet příčně provětrané byty (potažmo
byty, které nejsou orientovány pouze na sever, jak tomu v cca 3 případech
na patro v této variantě je) a jejich uspořádání není nějakým způsobem jednotné.
B/ Druhá varianta počítá s prohloubením dispozice, čímž
dům směrem do dvora nenavazuje přímo na sousední objekt. Tentokrát jsem volila systém
8x8 a snažila jsme se komunikační jádra umísťovat k fasádě tak, aby mi (mimo jejich prosvětlení) v krajních
pozicích vycházely byty oboustranně orientované + byty s jihovýchodní orientací.
Tento rastr je určitě pro skládání jednotlivých jednotek příjemnější a lépe by
se s ním po patrech kombinovaly varianty dispozičních uspořádání, nicméně tím, jak se postupně mění hloubka objektu, měnila jsem v tomto případě i geometrii schodišť a nejsem si jistá, že je tohle řešení ideální. Možná by to chtělo nějaké prolnutí těchto variant dohromady?
*menší objektu umístěné na podnoži nad vjezdem do garáže jsem
se zatím nezvládla dostatečně věnovat – k němu mám jednu technickou otázku
– pokud by byl s celkem propojen pouze podnoží s garážemi a technická
místnost (kotelna atd.) umístěna v protějším rohu parcely, měla bych pro
tento menší objekt uvažovat například nějakou samostatnou, menší kotelnu,
kterou by byl obsluhován?
patra -1, -2 - PARKOVÁNÍ:
Ač nějakým prostým odhadem, zatím bez přesných čísel, co se
týče počtu jednotek, očekávám, že bude v objektu třeba kolem 90
parkovacích míst. Místo vjezdu do garáží poměrně jasně vychází do nejnižšího
místa celé parcely, otázkou, kterou jsem si dlouze lámala hlavu bylo, jak
zajistit odhadovaný počet parkovacích míst a vměstnat je + rampy do
trojúhelníkového tvaru parcely.
Nakonec jsem začala uvažovat s myšlenkou, že patro -1,
do kterého je přístup z přilehlého terénu by mělo jednosměrný okružní
provoz s parkovacími místy po obvodu, zbytek parkovacích stání by pak obsluhoval
výtah s točnou a následně automatický zakladač, s jehož použitím jsem
schopna do světlé výšky 7 metrů naskládat nad sebe 3 auta, bez nutnosti jít s konstrukcí
příliš hluboko pod zem. I přesto, že jsem si vědoma různých stinných stránek i
ekonomické náročnosti tohoto řešení, jeví se mi jako nejefektivnější i s ohledem
na složité podloží parcely.
Prostory v patře -1 by byly využity jako sklepní kóje
či kolárna.
var A (-2 - s 2 výtahy - nahoru a dolů)
var A (-1)
ve variantě B/ pak nějak takto:
var B (-2 - s výtahem s točnou)
var B (-1)
patra 1, 2 – KOMERCE A TECHNICKÁ MÍSTNOST:
Jak je zřejmé z řezů, výškový rozdíl jednotlivých stran
parcely je poměrně výrazný. Uvažuji tedy, že se v těch dvou patrech mezi
sebou prolne část ukrytá pod zemí (opět se sklepními kójemi, ale i s technickým
zázemím – kotelnou atd – u které bych ráda ještě zachovala po odděleném
schodišti výstup směrem do dvora) + komerční jednotky. Na nároží vzhledem k výrazu
na fasádě přemýšlím o jednotce o dvou úrovních využitelnou pro nějakou možná menší
kancelář / cowork / showroom?, nicméně v tomto ohledu je poměrně složitá
koordinace se schodištěm obsluhující nárožní trakt, který se kvůli maximálnímu využití
komerčních prostor i maximálnímu osvětlení bytů ve vyšších patrech snažím
udržet uvnitř dispozice. Zároveň zvažuji, zda by mělo větší smysl snažit se ho
třeba umístit k severozápadní fasádě tak, jak jsou umístěna jádra ve
variantě B/, obětovat kus komerčních prostor, ale získat tím příjemnější
dispozici nejen této komerční jednotky. (to mě nejspíš čeká ve variantě C/ 😊)
Jak ulice stoupá vzhůru, v další úrovni se pak nachází
další komerční prostory různých velikostí – zde je pro mě rovněž otázkou, jakým
způsobem komunikační jádra v domě dělí parter a jaká velikost těchto obchodních
ploch ještě dává smysl.
var A (1 - se zkouškou prostorového uspořádání např. pro cowork)
var A (2)
A varianta B alespoň schématicky:
var B (1)
var B (2)
ŘEZY:
Řezy jsou zpracovány pouze pro jednu z variant a v tuto
chvíli spíše pro pochopení fungování jednotlivých úrovní a vazby na okolní
terén.
středa 18. března 2020
Václav Týn 18. 03. 20
Dobrý den,
toto je můj dosavadní koncept školky "NA PALOUČKU". Celá školka vychází z centrálního kruhového prostoru do kterého jsou zasazeny pravoúhlé okolní učebny a ostatní prostory.
Situace 1_1000
Školku jsem umístil na mýtinu na severní straně banky.
Skicy:
_průběh konceptu:
Půdorysy
Přízemí školky tvoří dvě učebny spolu s hlavním prostorem a hernou odděleny pouze posuvnými zástěnami, pro možnost maximálního otevření. Vchod se nachází na pravé straně, ze strany od příjezdové cesty.
V patře je pouze převýšená herna aby bylo možné umístit skluzavky a další zábavu.
Řez
Celá stavba je přízemní, vyčnívající herna je o 2 m převýšená.
toto je můj dosavadní koncept školky "NA PALOUČKU". Celá školka vychází z centrálního kruhového prostoru do kterého jsou zasazeny pravoúhlé okolní učebny a ostatní prostory.
Situace 1_1000
Školku jsem umístil na mýtinu na severní straně banky.
Skicy:
_průběh konceptu:
Půdorysy
Přízemí školky tvoří dvě učebny spolu s hlavním prostorem a hernou odděleny pouze posuvnými zástěnami, pro možnost maximálního otevření. Vchod se nachází na pravé straně, ze strany od příjezdové cesty.
V patře je pouze převýšená herna aby bylo možné umístit skluzavky a další zábavu.
Řez
Celá stavba je přízemní, vyčnívající herna je o 2 m převýšená.
Agáta Kočířová 18.03.20
Dobrý den,
přidávám rozpracovanou verzi mateřské školky. Rozhodla jsem se zpracovávat školku na pozemku "Sever".
Koncept budovy je postaven na hlavním bodě, schodišti, kolem kterého se ve třech patrech rozprostírají místnosti školky. Školka funguje jako dětská skládačka, kdy jsou na sebe umisťované kostky různých velikostí a s různým pootočením.
Přístup do budovy zamýšlím ze dvou úrovní, tak aby školka byla dostupná ze svahu a také z horní části pozemku.
Zde jsou rozpracované půdorysy a řez jednotlivých úrovní v měřítku 1:100. Od minula jsem se snažila zjednodušit přístupnost jednotlivých částí.
Ještě přemýšlím o zpracování schodiště, tak aby bylo zajímavým prvkem budovy. Uvažuji o točitém schodišti.
přidávám rozpracovanou verzi mateřské školky. Rozhodla jsem se zpracovávat školku na pozemku "Sever".
Koncept budovy je postaven na hlavním bodě, schodišti, kolem kterého se ve třech patrech rozprostírají místnosti školky. Školka funguje jako dětská skládačka, kdy jsou na sebe umisťované kostky různých velikostí a s různým pootočením.
Přístup do budovy zamýšlím ze dvou úrovní, tak aby školka byla dostupná ze svahu a také z horní části pozemku.
Zde jsou rozpracované půdorysy a řez jednotlivých úrovní v měřítku 1:100. Od minula jsem se snažila zjednodušit přístupnost jednotlivých částí.
Ještě přemýšlím o zpracování schodiště, tak aby bylo zajímavým prvkem budovy. Uvažuji o točitém schodišti.
pondělí 16. března 2020
Eliška Kořínková 16.03.20
Dobrý den,
nahrávám rozpracovanou verzi konceptu mateřské školky "Na schodech"
Chtěla bych zpracovávat Waldorfskou školku na pozemku Sever. Principem fungování je velká otevřená hala s možností oddělit a zcela uravžít menši prostor pro každou z obou tříd.
A ještě řez, ze kterého je doufám patrné řešení "pobytového schodiště"
nahrávám rozpracovanou verzi konceptu mateřské školky "Na schodech"
Chtěla bych zpracovávat Waldorfskou školku na pozemku Sever. Principem fungování je velká otevřená hala s možností oddělit a zcela uravžít menši prostor pro každou z obou tříd.
Přemýšlím, že by mohla být část budovy úplně pod teréném. Celá zakopat asi nepůjde kvůli světlu které je potřeba v obou třídách.
Tady jsou rozpracované půdorysy v počítači s přibližnými rozměry, tak aby prostor na dítě vycházel podle norem
MICROSOFT TEAM
Vážení studenti,
připravujeme se na konzultace formou videohovoru. K tomuto účelu byl založen tým v aplikaci MICROSOFT TEAMS s názvem "FA Stempel Beneš ateliér"
MICROSOFT TEAMS - TEAM FA Stempel Beneš
Od čtvrtka bychom mohli aktivně používat. Nutností je mít na blogu nahranou Vaši rozpracovanost.
Budu se Vás snažit přidat všechny do skupiny.
připravujeme se na konzultace formou videohovoru. K tomuto účelu byl založen tým v aplikaci MICROSOFT TEAMS s názvem "FA Stempel Beneš ateliér"
MICROSOFT TEAMS - TEAM FA Stempel Beneš
Od čtvrtka bychom mohli aktivně používat. Nutností je mít na blogu nahranou Vaši rozpracovanost.
Budu se Vás snažit přidat všechny do skupiny.
Přihlásit se k odběru:
Příspěvky (Atom)
-
Vstupní podlaží s okolím: Vstupní podlaží: Podzemní podlaží: Řez: Pohledy severní a jižní: Pohledy západní a východní: ...
-
Dobrý den, přidávám podklady pro konzultaci. Zabývala jsem se zejména umístěním objektu na pozemek a rozložením zahrady kolem. Od minule j...
-
Dobrý den, po minulé konzultaci jsme chtěly prověřit další pohledy na město s novou zástavbou z míst, odkud máme pocit, že je Střekov vním...
-
Dobrý den, ráda bych zkonzultovala DSN- Lázně. Zatím si nejsem jistá typem lázní, protože to samozřejmě hodně záleží právě na umí...
-
Dobrý den, na zítřejší konzultaci jsem přepracoval návrh z minulého týdne. Základní koncept centrálního kruhu jsem zachoval, ale okolní vetk...
-
Dobrý den přidávám podklady pro dnešní konzultaci. Školku jsem nakonec přemístila na pozemku sever nahoru na rovinku. Uvažovala jsem i o po...
-
Dobrý den, přidávám další vývoj školky. Koncept i umístění školky zůstává stejné. Jen jsem od minule změnila kruhový centrální prostor zpě...
-
Dobrý den, od poslední konzultace jsem se snažila (a bude třeba v tom dále pokračovat) najít ideální rozvržení konstrukčního systému s...