Umístění stavby na pozemek uvažuje možnosti pro pozdější vývoj území. Při případném zastavění lokality si mateřská školka udrží přímý přístup do parku. Situace respektuje osu procházející budovou banky.
Situace:
Bližší situace s vyznačenou plochou zahrady školky a způsobem zásobování (zprava).
Funkční koncept: Ke každé třídě patří jeden Home Space. Ten obsahuje ložnici, šatnu a umývárny pro děti. Home space je ve vizuálním kontaktu se třídou. Třídy jsou proto částečně převýšené. Třídy lze propojit do jednoho herního prostoru kolem centrálního schodiště. Třídy se změní na herny teprve dětmi, které si vytáhnou hračky z úložiště mezi třídami.
Koncept formy: Děti potřebují místo, se kterým mají možnost se identifikovat. Proto ložnice dostávají formu domků s otevřeným krovem. Dům má dvě tváře jednu pro děti a druhou pro veřejnost. Fasáda s hlavním vchodem je formální a přebírá výraz okolních staveb.Pohled do třídy:
Pohled ze zahrady:
Půdorys Přízemí
Půdorys Patra
Podélný řez osou budovy
Podélný řez obecný
Jonáši, skvělé skici. Celý záměr je srozumitelný a doufám, že se tuto lehkost podaří dovést až k finální prezentaci. Zajímalo by mne z čeho jsou ty jednotlivé části objektu zvenku, bylo by dobré vše obohatit o materiály.
OdpovědětVymazatPokud jde o dispozice, zaráží mě především návaznost umývárny na ložnici. V úmývárnách bývá největší šrumec a přece jen by stálo za to ložnici trochu uklidnit.
Zvážil bych, jestli by z tohoto hygienického zázemí dětí nešlo udělat ještě jeden domeček. Ted ve smyslu že v přízemí by byl velký blok, a na něm v patře několik jemných drobnůstek. Po tom centrálním schodišti by se pak šlo z jednoho světa do druhého. A školka by pro své okolí – i pohled až od silnice – působila jako velmi dobře a srozumitelně čitelná. Tedy pro děti hravá už z dálky.
O.B.