čtvrtek 26. března 2020

Vasyl Nykolyshyn: referencni stavby 26.3

Sice nejsou to presne soucasne stavby Panteonu ale vidim tu stavbu v takovem provedeni...

Deutscher Soldatenfriedhof Langemark / Govaert & Vanhoutte Architects









The Rivesaltes Memorial / Rudy Ricciotti + Passelac & Roques















Crematorium Baumschulenweg / Shultes Frank Architeckten









Chia Ching Mausoleum / Álvaro Siza + Carlos Castanheira









Jonáš Jakůbek 23.3.

Varianty střechy:

 Materiály použité v exteriéru:
Přízemí budovy- Pohledový beton jako finální úprava
Patro: Omítané zdi a keramická krytina
Převýšený prostor vzadu: Krov se strukturálním zasklením jako krytinou

Mezi umývárnou a ložnicí je přidána chodba, která zajišťuje také přístup na terén jinudy, než přes ložnici.

TERMÍN ODEVZDÁNÍ JEN O TÝDEN POZDĚJI!

Termín odevzdání projektů se definitivně posouvá jen o týden! Připravuje se ke zveřejnění úprava harmonogramu. Jestli se bude tisknout nebo odevzdávat na web ukáže vývoj situace. Dupněte na plyn! a využívejte více MS TEAMS!

Jan Tesař

středa 25. března 2020

Vasyl Nykolyshyn: Panteon: mapy Kyjeva 26.3


10 st.


13 st.


rozvoj centru mesta 10-13st.


15 st.



18 st.


20 st.


21 st.

Agáta Kočířová 25.03.20

Dobrý den přidávám podklady pro dnešní konzultaci.
Školku jsem nakonec přemístila na pozemku sever nahoru na rovinku. Uvažovala jsem i o pozemku Západ, ale nechtěla jsem aby školka byla umístěna blízko hlavní cesty.

Koncept zůstává stejný, jen došlo ke změně umístění jednotlivých funkcí vzhledem ke změně terénu. Také jsem u jednotlivých pater změnila výšku, aby školka odpovídala proporcím hračky.





Chtěla bych jednotlivé "kostky" oddělit barvou, tak jak tomu je u zmíněné hračky. Chtěla bych aby školka byla obložena dřevem.


Zde přikládám půdorysy s tím, že jsem propočítala dimenzi schodiště a upravila velikosti jednotlivých místností.







úterý 24. března 2020

Vojtěch Vyskočil, 24.3.2020


KONCEPT MATEŘSKÉ ŠKOLKY    

Pro svůj návrh jsem si zvolil několik priorit, které mi přijdou pro návrh kvalitní mateřské školy, tedy místa, kde tráví většinu času děti ve věku, kdy se jejich mysl nejvíce rozvíjí a dle mnohých erudovaných kapacit má i architektura velký vliv na jejich vývoj.
1) množství světla a vizuální propojení s okolím
2) nevytvářet bariéry ve smyslu plotů – zdí
3) v zahradě nevytvářet kouty
4) využívat krajinu takovou, jaká je – minimální zásahy, trošku divočina
5) sluneční záření = přírodní desinfekce prostředí
6) klidná, soukromá zahrada
7) společné prostory, propojení tříd – neizolovat děti po třídách, každá třída má své zaměření, ke kterému se tak dostanou všechny děti po určitou dobu dne
8) reálné edukativní prvky – záhony na zahradě, malá dílna s reálnými nástroji, malá kuchyňka pro občasné vaření.

NÁVRH

Provoz mateřské školy je inspirovaný principy Montessori a zároveň má představa je taková, že třídy nebudou děleny podle věku, ale podle zaměření – umělecká a vědecká třída (případně by se mohly třídy buď na pár hodin denně, nebo například na jeden den v týdnu, prohodit).

Školku uvažuji jako jednopodlažní budovu. Jednak z důvodu snazšího pohybu po budově, lepšímu přehledu o dětech a dále také aby mohla být přístupná vegetační střecha, kde by byly záhony pro pěstování jednoduchých rostlin a základní zeleniny.

Vstupní hala/šatna rozděluje objekt na dvě části – jídelnu s kuchyní (ohřívárnou) a pobytovou část. Tu navrhuji jako co nejvíce propojený prostor, který je dělen pouze svým tvarováním a vytváří tak několik různých zákoutí, kde se odehrávají rozdílné aktivity – pohybové, malování, kuchyňka, dílna… Prostor rozdělují dvě učebny, které díky posuvným stěnám mohou být snadno propojeny s okolním prostorem, nebo se stejně tak snadno uzavřít a vytvořit soukromý prostor.

V zadní části objektu se nachází společná místnost na spaní pro všechny děti – využívám zde terénu, kdy tato místnost je z velké části pod úrovní okolního terénu a osvětlení zde tedy přichází pouze ze strany zahrady pásovými okny pod stropem – děti nejsou rušeny okolními vlivy a mohou si opravdu odpočinout.

Zahrada má centrální prostor, který je rovinatý. Okolo něho jsou na všech stranách svahy, které jsou zalesněny – zde budou domečky na stromech, děti si budou moct vyrobit budky a krmítka pro ptáčky… svah bude využit i pro herní prvky – např. skluzavka. Díky terénu se bez problému děti dostanou na střechu budovy, kde budou záhonky a skluzavka na centrální prostor zahrady. V zahradě bude dále navržen ještě jeden objekt – malá dílna, sklad zahradního nábytku a králíkárna (možná ještě morčata a slepice – aby se děti naučily starat o zvířata). Zahrada svou morfologií umožňuje hravý pohyb dětí, které si nepřipadají, že je pořád někdo sleduje, ale zároveň svým tvarem, připomínající amfiteátr, umožňuje snadný přehled o všech.
situace širších vztahů

situace na pozemku

schéma prostoru - var. A

var. B


půdorys 1NP 

pohled na střechu

nadhledová perspektiva

pohled ze stráně nad školkou, směrem na ČSOB

pohled z přístupové cesty