neděle 29. března 2020

Václav Týn 29.03.2020

Dobrý den, na zítřejší konzultaci jsem přepracoval návrh z minulého týdne. Základní koncept centrálního kruhu jsem zachoval, ale okolní vetknuté hmoty mi připadaly až moc necelistvé, proto jsem udělal následující obměny. Také jsem se snažil zachovat centrální kruh - hernu - celistvou, bez narušení tvaru kruhu. Prostor je převýšený aby bylo možné umístit spoustu zajímavých akčních prolézaček a skluzavek. Tohoto ústředního  bodu celé školky se dotýkají dva pásy obsahující třídy a ostatní místnosti. Třídy jsou dvě, rozdělené, pouze však posuvnými panely, které je možné kdykoliv odsunout a propojit třídy i hernu v jeden obrovský hrací prostor.

Budova školky je částečně "zakopaná" ve svahu, který pokračuje i nad celou budovou v podobě zelené střechy. Zvenčí je školka obložená dřevěnou fasádou, přes okna by mohly být dřevěné lamely - pro zamezení přehřívání v letních měsících.




Situace 1_1000



Na tomto pohledu můžeme vidět částečné zasazení školky do svahu.



Půdorys přízemí.



Ještě jednou s popisem funkcí.



Řez - zde je viditelné převýšení společné herny.

A na závěr ještě skici exteriéru.



Celá školka by měla být obrostlá bujnou vegetací pro co možná nejvyšší pocit kontaktu s přírodou.










1 komentář:

  1. Václave, od minula je to posun. Koncept je už trochu přehlednější, ale stále je co vylepšovat. Na první pohled zarazí to vložení atria i jeho napojení na kruh. Nešlo by se tu víc „opřít“ do svahu – klidně až tak, že by zeleň zezhora přešla na střechu domu? Tu rovinku by pak možná šlo lépe a přehledněji využít pro různé důležité funkce – třeba ten převýšený kulatý prostor, nebo třídy. Jde i jen o to, aby Váš koncept na té planince, uprostřed celého toho sešupu nepůsobil divně, ale pokud možno trochu záhadně – o to Vám myslím, také asi trochu šlo. Prostě abyste maximálně využil kontext a konfiguraci terénu. Vlastně abyste se co nejvíc přiblížil té poslední skice kterou jste tu umístil – tomu půdorysu mi přijde, že moc neodpovídá.

    Z hlediska vnitřního uspořádání- obávám se, že šatna bude malá. Vejde se tam půltucet rodičů s dětmi najednou? O napojení chodeb atria na ten kruhový prostor jsem už psal. Do tříd a toalet je možno chodit přes ten centrální prostor – nebude pak daleko spíš jako komunikační hala, než jako místo pro nejrůznější dětské aktivity, které potřebují určitou míru koncentrace? Pak ještě spaní – zkuste si tam umístit všechny děti. Nebude to malé?

    A ještě prosím – upravte si název svého příspěvku. Tedy jen své jméno a datum, ať se v tom zorientujeme.

    A nakonec obvyklá otázka – z čeho to bude postavené, jak to má materiálově vyznít? Na skicách je to „univerzální bílý matriál“ , ale tak to asi nebude. Omítka? Hrubá omítka? Lesklá omítka? Matná omítka? Obklad bílým plechem? Obklad bíle napuštěným dřevem? Kamenný bílý obklad? …. Rámy oken bílé ocelové, hliníkové, dřevěné,…. ? Interiér bílý, dřevěný, barevný? …

    O.B.

    OdpovědětVymazat