neděle 10. května 2020

Agáta Kočířová 10.05.20

Dobrý den,
přidávám podklady pro pondělní konzultaci.

Od minule jsem se zaměřila na tyto body:
1.Vyřešení situace školky - parkoviště a napojení na komunikace.
2. Vytvoření zahrady v kontrastu ke geometrickému uspořádání školky.
3. Vyzkoušení jiného uspořádání interiéru školky z hlediska snadnějšího přístupu dětí do zahrady.
4. Vytvoření pohledů na fasádu.

Co se týče 1. bodu vytvořila jsem dvě varianty umístění parkovacích stání:
Pomocí výpočtů dle PSP jsem došla k počtu 3 parkovacích stání. Mám za to, že vzhledem k velikosti pozemku jich mohu umístit více.
VYZNAČENÍ ULIC

VARIANTA 01

VARIANTA 02
První varianta spočívá ve vytvoření obslužné cesty, která umožnuje vytvoření parkovacích míst přímo před vstupem do školky. Nevýhodou však této varianty je, že by se museli zrušit již vytvořená místa banky, která by se ocitla v křižovatce. Ovšem tato místa by se dala přemístit ke školce.

Oproti tomu druhá varianta řeší umístění parkovacích stání po pravé straně školky, naproti banky. Tímto by se nemusela vytvářet přístupová cesta a vstup do školky by nebyl rovnou napojen na silnici (což mi přijde vzhledem k tomu, že se jedná o mateřskou školku bezpečnější). Ale vstup se tedy nachází "za rohem".

K bodu 2. Uspořádání zahrady jsem příliš neměnila, jen jsem se snažila o vytvoření organičtějších tvarů a pojmout zahradu více divoce.



Ukázka trvalek s různými strukturami.

Co se týče třetího bodu (jiné uspořádání dispozice), zkusila jsem začít znovu.



Abych ponechala pootočení, které je v ideální velikosti vzhledem k velikosti školky, je nutné ponechat nosné stěny v této pozici.


Rovněž jsem se vrátila úplně na začátek konceptu, abych se ujistila, že jsem zachovávala to, co je pro můj koncept školky to nejdůležitější. Zjistila jsem, že celou dobu je podstatný centrální prostor školky, který chci využít jako prostor setkávání rodičů s dětmi, jak při příchodu do školky, tak při jejich odchodu. Také je vždy potřeba při odchodu větší skupiny dětí, děti seřadit a to podle mě tento centrální prostor splňuje. Připadá mi tedy důležité tuto funkci prostoru ponechat, ponechat mu funkci šatny.

Z toho mi tedy vyplynuly dvě varianty řešení otázky, jak lépe zpřístupnit zahradu v běžném provozu školky. Varianta ponechání výstupu na zahradu jak to mám nyní a nebo přemístění vstupu, což ale nese ještě další otázky.

Varianty, kdy dojde ke změnám dispozice mají společné to, že je potřeba vytvořit "chodbu", průchod, kterým se děti dostanou na druhou stranu zahrady. To ale přináší zvětšení školky jako takové (tím, že se jedná o čtverec). Přináší to tedy i zvětšení částí školky, které to nevyžadují, ba naopak i teď jsou rozměrově velkorysejší (ale v přijatelné míře).


Stav u minulé konzultace:

První možností je tedy vyměnit vstup do školky s přípravnou jídla. Tato možnost preferuje jednu ze dvou tříd (možnost, která byla posledně mi tedy připadá lepší.). Rovněž by to přinášelo i změny v situaci, kdy by v tomto případě bylo potřeba vytvořit variantu č.1 (přístupovou cestu)

Druhou možností je dostat stejný průchod i na druhou stranu což řeší vzniklý problém s preferencí jedné třídy a také s blízkostí vstupu do školky u jednoho z venkovních prostorů hry u možnosti č.01. A však vznikají dvě chodby, průchody.

Třetí možností je pak rozdělit třídy pomocí průchodu mezi nimi. To však úplně oddělí provozy tříd.
To znamená např.: Paní učitelky si nebudou moci jednoduše vypomoct při hlídání dětí atd. A však z variant změn dispozice je tato z mé strany nejpřijatelnější.
Spočítala jsem si, jak dlouho by dětem trvala cesta ze šatny přes vchod na patřičnou část zahrady, pokud bych ponechala dispozici tak jak byla. Vyšlo mi, že cesta by jim zabrala (bez převlékání) cca 1 min. Myslím si, že to není tolik času, proto jsem spíše pro variantu ponechání dispozic jak jsem je měla doposud (s menšími funkčními úpravami). Vytvořila jsem tedy možnost příjezdu pro menší dodávku s jídlem, kdy jsem rovněž vytvořila "závětří", které by sloužilo jako ochrana jídla před deštěm.



Na závěr zde mám řešení fasád.



Žádné komentáře:

Okomentovat